fredag 23 januari 2009

Turbulens

Det har varit rörigt den sista tiden. Osäkerheter och oroligheter. Ups and downs. Turbulent.

Igår kväll mötte jag en luftgrop, som dök upp från ingenstans. Var inte det minsta förberedd, och med en tom mage och noll stötdämpning slog den till ordentligt.

Det är läskigt att tappa greppet. Ingenting ter sig meningsfullt, allt är bara lögn och påhitt. Hör folks ord, men tror inte på dem. De säger det bara för att vara snälla. Jag vill inte vara med någon, bara vara speciell för någon. Känner inte igen mig själv, blir rädd för mig själv. Det är en sida jag är obekant med.

Till slut somnade jag, strax efter 1. Ovanligt tidigt. Örngottet var vätt.

Var fortfarande omtöcknad när jag vaknade.
Promenerade till jobbet efter lunch, vid övergångsstället som binder ihop Skeppsbron med Kungsträdgården kommer en bil, som träffar en pöl och snöslaskvatten sprutar upp över mig. Min gröna kappa har blivit prickig, får torka bort smutsvattnet från kinderna med handen. Är nära att skrika. Bilen är redan borta, det är ingen idé.

Väl på jobbet gnuggar jag bort fläck efter fläck med vatten och diskmedel. De är många, men de försvinner.

Lite medvind, rätt oslagbart.
Har letat upp Spotifys katalog över Bob Hund, och är glad över att Sture och jag satte 108 rätt av 132 möjliga på kvällens film quiz. Trots att vi bara var två personer, ett halvt lag. 8 poäng till och vi hade tagit hem spelet!

Upp, upp, upp, ner. Och sen upp, igen.

Inga kommentarer: