onsdag 21 januari 2009

Filmfestivalplaneringsfika

Om en vecka far jag till Göteborg!

Träffade mitt ressällskap Ylva över en studentsmörgås på Vurma i Vasastan idag.
Hon kommer ner på fredagen, alltså har jag två dagar på egen hand. Jag är inte rädd för att bli ensam, stan är fylld av maskinister, Folkets bio-folk och andra bekanta ansikten.

När kaffet var uppdrucket och mackan låg i magsäcken hade vi ett utförligt schema klart;

Fredag 30/1:

19.30: Spraymasters/Stations of the Elevated
Därefter väntar Folkets bio-träff på ett hak på Andra långgatan.

Lördag 31/1:
10.00: the Karamazovs eller Derek, alternativt festivalbrunch på Röhsska vid kl 11.
12.30: The Other Side of Istanbul
17.30: Another man
22.00: Skinnskatteberg

Söndag 1/2:
12.30: Milk (Süt)
15.00: Flickan i frack
20.15: Française

Måndag 2/1:
16.30: Zift

En del luckor är lämnade för spontana biobesök eller matpaus.

Utöver det vet jag att jag ska se min kompis Elisabets film Utsikt som ska visas i Svenska bilder 3-blocket på onsdagen kl 17.30, en timme efter ankomsten i Göteborg. Vill inte vara med om några förseningar i tågtrafiken den dagen, SJ!

Annars håller jag mina två dagar, onsdag och torsdag, öppna. Vill gärna pricka in ett seminarium eller två. Och se en bit av 55-timmarskollaget Magic Bullet.

Bara en vecka kvar nu!

Inga kommentarer: